De voorbereidingen voor de komende reis (Costa Rica, Nicaragua & Panama City)

26 januari 2015 - Rotterdam, Nederland

Hallo allemaal,

Het is (bijna) weer zo ver: over 4 weken vertrekken we voor een lange vakantie richting Midden-Amerika, waarbij deze keer Costa Rica en Nicaragua op het reisprogramma staan. We sluiten de vakantie af met een paar dagen Panama City, vlakbij het welbekende kanaal.

Maar zo ver is het nog lang niet. Voorlopig zijn we bezig met de nodige voorbereidingen: "niet-vergeten-mee-te-nemen" lijstjes, zijn de paspoorten nog geldig ?, hebben we nog vaccinaties nodig ?, enzovoort, enzovoort.

Het uitdokteren en voorbereiden van de (rond)reis zelf hebben we deze keer helemaal anders aangepakt. Waren we voorheen (minstens) een half jaar van te voren al bezig met het optimale reisschema + de beste/mooiste hotels boeken, deze keer hebben we het behoorlijk simpel gehouden.

De vliegtickets zijn uiteraard al geboekt (zelfs de zitplaatsen in het vliegtuig al gereserveerd), net als  de hotelovernachtingen bij aankomst en vertrek (wel zo makkelijk). Voor een rondreis geeft een huurauto veel vrijheid dus ook die staat op ons te wachten (4x4 met GPS navigatie, met alle mogelijke verzekeringen & "pech-onderweg"-service) bij aankomst...

Maar behalve dit gaan we voor deze vakantie wel zien waar we allemaal gaan komen......

Ons reisschema ziet er globaal als volgt uit:

• Dinsdag 24 februari vliegen we (via Panama City) naar San José Costa Rica.
  • Maandag 23 maart verblijven we 3 dagen in Panama-City (vlak bij het welbekende kanaal)
  • Donderdag 26 maart vliegen we (vanaf Panama City) weer terug naar NL

Over de reisverhalen:

We kunnen uiteraard niet garanderen dat we overal een internetverbinding zullen hebben. Er kan dus wat tijd overheen gaan voordat we weer een reisverhaal vanuit Midden-Amerika kunnen versturen. We hopen in ieder geval dat jullie net zoveel plezier aan het lezen zullen gaan beleven als wij aan het reizen !

Met vriendelijke groet,

Jan & Esther

1. Carmen:
    27 januari 2015
    Heerlijk vooruitzicht, we zijn (gezond) jaloers!
    Geniet maar fijn van de voorpret :)

Xx Ferenc en Carmen
  2. Erik:
    28 januari 2015
    Heerlijk om rond te gaan toeren. Leuk om de verhalen te lezen
    Succes met voorbereiden
  3. Pappa/elly:
    2 maart 2015
    je vader en elly zien costa rica weer helemaal voor zich. volgens mij een der mooiste delen van de wereld ( ervaring hebben we ) jammer dat jullie de semana santa net niet meemaken de viering van de ""goede week"" is ee belevenis zeker als je in de omgeving van een kathedraal bent. verfgeet geen tour door de echte jungle met het looppad net boven de boomtoppen. ik heb ineens trek in een ananas en een banaantje. leuke fotos'jongens! geniet verder en we hopen jullie gezond weder te zien.
    welke vulkaan gaan julllie bezoeken, als je er een gezien hebt heb je ze allemaal gezien. jaguars zie je alleen met een tour onder begeleiding + SLANGEN en brulapen. doe je oren dicht.
    gr
    Papa Elly